استاندار یزد در ستاد خشکسالی استان:همه موظفيم؛ با هماهنگي ، همدلي و پشتكار در جهت پيشرفت و آباداني كشور و بر طرف كردن مشكلات آسايشي مردم گام برداريم




استاندار يزد با اشاره به سال پيامبر اكرم (ص) ، گفت: اميدواريم به بركت نامگذاري سال پيامبر اكرم (ص) و تلاش همه دلسوزان نظام گره از مشكلات مردم باز شود.

به گزارش واحد تامین خبر یزد فردا : ابوالقاسم عاصي در جلسه ستاد خشكسالي استان يزد، افزود: امسال سال پر كار و پر حجمي براي كارگزاران و خدمتگزاران نظام است و همه موظفيم؛ با هماهنگي ، همدلي و پشتكار در جهت پيشرفت و آباداني كشور و بر طرف كردن مشكلات آسايشي مردم گام برداريم.

وي با بيا ن اينکه برخي از شهرستانهاي استان با بحران جدي خشكسالي مواجه هستند، اظهارداشت: زمينه هاي خوبي از لحاظ اعتباري براي خشكسالي استان ها در نظر گرفته شده است.

عاصي ‌با بيان اينکه برخي شهرستان هاي استن با اوضاع بحراني تري از حيث خشکسالي مواجهه هستند،تصريح كرد: با استفاده از منابع و اختيارات موجود بايد با تدبير و به نحو مناسب از اين بحران عبور كنيم.

در ادامه اين جلسه عليرضا نبوي زاده معاون عمراني استانداري يزد با اشاراه به كمبود بارندگي در استان يزد، اظهارداشت:‌ در سالهاي گذشته متوسط بارندگي در استان يزد به طور فراينده اي كاهش يافته است.

وي از يزد ، كرمان ، هرمزگان ، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي به عنوان استانهاي بحراني در زمينه خشكسالي نام برد.

نبوي زاده خاطرنشان کرد: استان يزد در برابر اين استانها با بحران جدي تر در زمينه خشكسالي مواجه است.

نبوي زاده با اشاره به ملاك هاي وزارت نيرو و جهاد كشاورزي براي پرداخت اعتبارات خشكسالي ،افزود: افت توليد كشاورزي ، افت بارندگي، كاهش روان آب رودخانه ها و كاهش آب سفره هاي زير زميني از جمله اين ملاک ها است ،که بر اسا آن اعتبارات تخصيص مي يابد.

یزد فردا    

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا